Duitsland - De Eifel 2009

We brengen dit weekend door in een huisje in Stadtkyll in de Duitse Eifel, samen met Aloys en Femma, Hans en Sini en hun hond Fax.

Donderdag 5 maart
Watermolen Vierlingsebeek Rond 10 uur vertrekken we richting Arcen waar de nacht doorbrengen in Hotel Arcen .
We gaan overdag wandelen en geocachen in Brabant en Limburg. We doen eerst een paar korte caches, een waarbij we met een veerpont over moeten varen om de cache te kunnen vinden, een bij een mooie watermolen en daarna een wandeling van 5,5 km door een mooi natuurgebied van Nationaal Park De Maasduinen.
Om half 6 hebben we de laatste cache voor vandaag gedaan en zijn we terug bij de auto in de buurt van Arcen en gaan we verder richting ons hotel. We hebben al even telefonisch contact gehad met Aloys en Femma die vanavond naar hetzelfde hotel komen. Net als we ons hotel binnen willen gaan komen Aloys en Femma aanrijden. We checken in en besluiten samen in het dorp te gaan eten, onze keuze valt op Brasserie Alt Arcen, een goede keuze.
Na het eten gaan we, samen met Aloys, in het hotel nog even wat drinken en met onze laptopjes aan de leestafel zitten internetten.

Nationaal Park De Maasduinen Nationaal Park De Maasduinen Nationaal Park De Maasduinen

Vrijdag 6 maart
We zouden om 8 uur samen ontbijten, maar Eugeni kreeg vannacht last van buikgriep en blijft nog wat langer in bed. We spreken af dat Aloys en Femma hun eigen weg gaan en dat wij tegen 11 uur besluiten wij of we teruggaan naar huis of om toch door te rijden naar Stadtkyl in de hoop dat Eugeni snel op zal knappen.
Om 11 uur checken we uit en gaan richting Duitsland. Onderweg hebben we contact met Aloys en Femma en we spreken een plek af waar we elkaar weer ontmoeten. Samen doen we onderweg een paar snelle geocaches en komen als eerste aan in Wirftal. We halen de sleutel op bij de receptie en installeren ons vast in het huisje. Als Hans en Sini arriveren met Fax zijn we klaar en brand de openhaard. Er wordt gezamelijk Goulash met rijst gegeten en om 20.15 uur kruipt Eugeni met wat extra dekens onder de wol. De rest houdt het ook op tijd voor gezien

Bij cache Louiseburg - eine Schleuse by Fulbrich Bij cache Veybachtal Traditional

Zaterdag 7 maart
Allemaal zijn we op tijd wakker en Aloys is al vroeg druk in de weer met de ontbijttafel. Na het uitgebreide ontbijt bekijken we wat we vandaag zullen gaan doen. Het wordt eerst boodschappen doen voor het avondeten en daarna gaan we wandelen en geocachen, maar eerst ruiten krabben want het heeft gevroren. We hebben nog een leuke cache/wandeling bij Nohn van de vorige keer dat we in deze omgeving waren en die we toen niet afgemaakt hebben. Onderweg naar de cache 'Die Hexen von Nohn' doen we een cache bij de oude burchtruïne in Glaadt, een leuk plekje.

Aloys bij het huisje Cache de Burg Glaadt Fax

We hebben geluk met het weer, het heeft vannacht gevroren en nu is het nog steeds droog en de zon schijnt, heerlijk.
We doen ook eerst nog een cache wat een makkelijke wandeling had moeten zijn, maar doordat wij van de verkeerde kant aankwamen moesten we een beekje trotseren en een gedeelte dwars door het bos, maar de cache was leuk en de natuur mooi.

Omgeving Lissendorf Herman neemt een hulpmiddel mee Onderweg naar cache Refugium Lissendorf

Hierna rijden we verder naar Nohn, we parkeren de auto's en gaan eerst brood eten. Daarna maken we een mooie wandeling door bos, langs weiden en een mooi riviertje. Uiteindelijk vinden we om 15.40 uur deze mooie cache "Die Heksen von Nohn"op een bijzondere plek, onderweg maken we nog wat foto's bij waterval Dreimühlen, wat een virtuele geocache is.

Wandeling naar Die Heksen von Nohn Wandeling naar Die Heksen von Nohn Wandeling naar Die Heksen von Nohn

Dreimühlen Wandeling naar Die Heksen von Nohn Fax

Onderweg naar Die Heksen von Nohn Aloys maakt de... ...teamfoto

Kakushöhlen

Eenmaal terug bij de auto's hebben we nog wel tijd om nog wat kortere caches te doen, o.a. Kakushöhlen en daarna gaan we terug naar ons huisje om eten klaar te maken, het was een niet alleen een mooie, maar ook een vermoeiende dag.

Zondag 8 maart

Cache Höllenschlund bij Zisdorf Na weer een uitgebreid ontbijt gaan we, ondanks de regen, op pad om te geocachen. We doen wat snelle caches, waaronder Höllenschlund bij Zisberg (een bijzonder plekje), en gaan 's middags eten in Hotel Kölner Hof in Blankenheim, wat een uitstekende keuze blijkt te zijn. Na het eten doen we nog een tweetal caches bij Nettersheim en bezoeken we er het natuurmuseum, nemen daarna afscheid van Aloys en Femma. Zij gaan vanaf hier naar huis omdat Aloys maandag wel werken moet.
Het is inmiddels droog geworden en wij gaan met zijn vieren nog een cache lopen, de 'Scouting Cache - Die kleine Runde'. Een wandeling van slechts 3 km als je hem goed loopt, maar wij hadden een berekening niet goed en kwamen we er niet uit in het bos. Uiteindelijk hebben we er om 18.00 uur de brui aan gegeven en zijn terug gegaan naar ons huisje. 's Avonds alles nog eens doorgelezen en nagerekend en toen kwamen we wel op een aannemelijk coördinaat uit.
We gaan morgenochtend een nieuwe poging doen.

Maandag 9 maart
Het heeft vannacht gesneeuwd en alles is bedekt met een dun laagje sneeuw. We zijn allemaal weer vroeg wakker en gaan eerst weer lekker ontbijten. Na het ontbijt pakken we onze spullen in ruimen het huisje op. Om 9.15 uur leveren we de sleutel in en gaan op weg naar de Scoutingcache.
Terplaatse vinden we nu meteen de laatste aanwijzing en kunnen we door naar de cache, die verstopt zou liggen onder mos, maar hier ligt wel 10 cm sneeuw! Na even zoeken vindt Sini de cache en kunnen we dan toch eindelijk loggen.
We gaan terug naar de auto's en rijden verder voor een bezoek aan Wollseifen en Vogelsang. Hans en Sini loggen hier de caches, wij hebben dat in november al gedaan, en we lunchen in Vogelsang. Vervolgens rijden we door naar Gulpen voor een laatste cache samen en nemen dan afscheid bovenop de Gulpenerberg. Hans en Sini gaan vanaf hier naar huis en wij doen nog de laatste twee caches die we bij ons hebben en die hier in de buurt liggen. Om 16.00 uur rijden wij ook door naar huis, drie uur later zijn we zonder files thuis van een gezellig weekend.

Klik hier voor een grote foto Zoeken naar de cache Vogelsang

Wollfseifen Vogelsang Vogelsang

Overzicht van geocaches die we deze dagen gevonden hebben.