Noord-Ierland 2009

Week 1                 Week 2                 Week 3                 Week 4                 Home /andere reizen

De foto's zijn aanklikbaar voor een groter formaat.

Week 1

Donderdag 9 juli

Vanmiddag om 14.00 uur zijn we pas vertrokken doordat Eugeni 's morgens nog werken moest. Herman was al vrij en heeft de auto ingepakt. We rijden eerst richting Zeeland om een paar geocaches te doen. De eerste cache die we doen is 'De Hoop' . Een mooie molen in het Zeeuwse plaatsje Tholen. Op de terugweg naar de auto krijgen we een hoosbui over ons heen, maar gelukkig hadden we wel onze jassen aangedaan.
Vervolgens gaan we over de Oesterdam richting Bath, onderweg vinden we de cache bij Völkerdorp, een klein dorpje gesticht in 1900 dat uit slechts 18 huizen bestaat. Bij Bath aangekomen gaan we naar de Bathse Spuisluis, met een bijzonder gebouw. Vervolgens rijden we door naar een oude grensmarkering, grenspaal 129. Een bijzondere grensmarkering met een mooi uitzicht. Het is inmiddels half zes en het wordt tijd om door te rijden aangezien we een camping willen zoeken tegen de Frans grens aan.

Molen De Hoop Bathse Spuisluis Grenspaal 129 Camping Ter Hoeve

We nemen de tolweg bij Antwerpen en bij Gent wordt het nog even druk op de weg, maar we kunnen overal redelijk goed doorrijden en komen om half 8 bij camping Kindervreugde aan in Adinkerk/De Panne. De camping is al gesloten en bij het telefoonnummer van de receptie, dat vermeld staat, wordt niet opgenomen. Een stukje verder is nog camping Ter Hoeve gelegen tegen Plopsaland aan, maar daar wilden we liever niet heen omdat dat een super grote camping is. We gaan het toch maar proberen en het valt mee met de drukte. Het is maar voor één nacht en we zetten de tent op en gaan eten.
Na het eten (half negen) gaan we nog even aan de wandel. We lopen het mooie duin-/natuurreservaat in dat tegenover de camping ligt en als we om half elf terugkomen op de camping is alles al erg rustig. We gaan ook maar direct wassen en dan blijkt dat de was-/doucheruimte hier om 21.45 uur gesloten wordt. We kunnen alleen nog het toilet gebruiken en de afwas-/waterbak buiten.
We betaalden hier € 13,00.

Vrijdag 10 juli

We mogen hier pas om 8 uur van de camping af, dus om 8 uur vertrekken we. We gaan eerst een wandeling maken, 'Het Artiestenpad' in het Vlaams natuurreservaat Duinzoom Oosthoek. Een mooie wandeling met een lekker ochtendzonnetje door een prachtig gebied. We zien onderweg diverse vogels waaronder de wielewaal. Terug bij moeder Lambik, het restaurant waar we de auto geparkeerd hadden, rijden we verder.

Rups van de sint-jacobsvlinder 'Het Artiestenpad' in het Vlaams natuurreservaat Duinzoom Oosthoek Rups van de grote beer

We maken nog meerdere wandeling door mooie natuurgebieden, waaronder natuurreservaat 'De Westhoek'. We wandelen stukken langs zee en we hebben geluk met het prachtige weer, zon en 20 gr. We rijden door richting Duinkerken en doen bij Zuydecote nog een cache. Weer zo'n mooi, maar erg vermoeiende wandeling door het duingebied.

Hier ergens ligt de cache Strand bij Zuydecote Strand bij Zuydecote Duinen bij Zuydecote

Krijtrotsen bij Dover Als we in Duinkerken bij de gate van de Norfolkline aankomen is het inmiddels kwart over drie. We kunnen direct aansluiten in de rij en om 16.05 uur vertrekt de boot voor een tocht van twee uur naar Dover.
In Dover zouden we om 17.00 uur plaatselijke tijd aan aankomen, maar dat werd wat later mede doordat we moesten wachten omdat er al 3 schepen aangemeerd lagen en er dus eerst plaats gemaakt moest worden in de haven. Om half zes gaan we van boord maar dan duurt het ook nog weer even voor we de haven uit zijn doordat er van 3 schepen de auto's de haven en het plaatsje uit moeten, druk!
Na korte tijd verlaten we de file en nemen een andere route dan de doorgaande omdat we hier in de buurt een geocache willen doen en rijden al snel over de typisch Engelse wegen. We gaan eerst een geocache doen waarvoor we thuis al een puzzel opgelost hebben om het juiste coördinaat te verkrijgen, het brengt ons naar Bradsole, naar de ruïne van The Abbey of Bradsole.
Even later zien we dat bij het dorpje Capel-le-Ferne, nadat we er de cache gevonden hedden bij St Mary's Church en het door schapen bevolkte begraafplaatsje bekeken hebben, in een nabijgelegen weiland een schaap uitgebroken is en we lichten hier de boer over in.

The Abbey of Bradsole Ingang begraafplaats en St Mary's Church Begraafplaats St Mary's Church Uitgang begraafplaats St Mary's Church

Daarna rijden we door naar Kingsnorth bij Ashford waar we op camping Broadhembury Holidaypark willen staan.
Daar aangekomen blijkt het drukker dan verwacht, de schoolvakanties zijn hier net begonnen. Gelukkig is er nog Broadhembury Holidaypark
één plekje voor de tent, hoewel we wel redelijk dicht op de tent naast ons staan (voor onze begrippen althans, er kon nog een auto tussen staan).
Nadat we de tent opgezet hebben en gegeten hebben, krijgt het stel in de tent naast ons ruzie. Het begint met zacht gesnif in de tent maar al snel gaat het harder en horen we de nodige verwensingen, waarna hij wegloopt en even later zij, na nog met het nodige keukengerei gesmeten te hebben, telefonerend wegloopt. De kinderen van de tent aan de andere kant zitten er met open mond en grote ogen naar te kijken.
Tegen tien uur komt hij terug, pakt alles in, gooit de tent in de auto en vertrekt. Het is een, verder rustige, nette camping met goed en schoon sanitair, we betaalden hier 18 pond.

Zaterdag 11 juli

Church St. Michael and All Angels We zijn weer vroeg uit de veren en om 7.45 vertrekken we van de camping. We hadden hier, om eventueel 's avonds te doen, 3 caches uitgezocht dicht bij de camping, maar daar hadden we gisteravond geen zin meer in. Aangezien we toch vroeg zijn gaan we daar nu even kijken. De eerste ligt op slechts 800 meter van de camping in die vinden we al om 5 voor 8. De volgende (Church micro 246 Kingsnorth) vinden we 10 minuten later bij een oude begraafplaats en kerk St. Michael and All Angels in Kingsnorth. Daar vinden we ook het coördinaat van de derde cache. Voor die derde cache komen we uit in een luxe woonwijk met een, nu nog, mooi stukje bos/land in het midden. We wandelen het bos in en niet veel later vinden we cache op een mooi rustig plekje. We gaan terug naar de auto en gaan op weg naar het westen.

Onderweg gaan we voor Reading even van de snelweg af om boodschappen te doen en daarna de cache 'Indecipherable' die hier vlakbij ligt. We eten hier gelijk onze zojuist gekochte, nog warme, broodjes op en gaan daarna weer verder. Voor Bristol gaan we weer even de benen strekken voor de cache 'Ton Of Fun', een cache die ligt naast/op een scoutingterrein.
Dan weer verder de (tol-)brug over bij Bristol en hier aan de kust ook nog een cache gezocht (Sudbrooku Too), we kwamen voor deze uit in een straat die ons wat deed denken aan de oude tv-serie Cornationstreet (gekleurde rijtjeswoningen met kleine voortuintjes en allemaal een antenne op het dak). Hier aan de kust hadden we een mooi uitzicht op de brug waar we net over gekomen zijn. Het is al aan de late kant en het weer wordt slechter, we hadden tot nu toe goed weer, hier zelfs 26 graden maar er komt een onheilspellende lucht aan en er zou in korte tijd plaatselijk 30-40 mm regen kunnen gaan vallen.

Tolbrug bij Bristol Tolbrug bij Bristol

Onderweg was er kort voor ons nog een zwaar ongeluk gebeurt, een auto was over de kop geslagen en deze lag een eind achter de vangrail. Er waren al verschillende auto's gestopt om hulp te verlenen, waaronder ook 2 militaire voertuigen, dus zijn wij maar doorgereden. Een eindje verder kwamen we verschillende voertuigen van hulpverleners tegen. We hoorden later op de radio dat de weg helemaal afgezet was door het zware ongeval.
Wij vervolgen onze weg naar de kust, we willen daar het plaatsje Marloes bekijken en de 2 caches doen die hier liggen. Eenmaal in Marloes aangekomen blijkt één van de caches nog 2 km lopen te zijn en daar hebben we onder deze weersomstandigheden geen zin in. We gaan kijken bij de andere cache en die blijkt maar een klein eindje van de weg af te liggen. Snel de bergschoenen aan om geen natte voeten te krijgen en de jassen aan. Het is hier erg mooi en bij mooi weer heb je hier vast ook een geweldig mooi uitzicht, maar nu is het knudde. We gaan snel weer naar de auto en bedenken dat we nog de tent op moeten zetten in deze regen.
De voorspelling voor vanavond en vannacht zijn heel veel regen en veel wind. We besluiten om een bed & breakfast te nemen als we er een tegenkomen. We komen langs Slate Milll Lodge en nemen daar onze intrek in een van de Mill Rooms met eigen entree. Het blijkt wel een dure 4 sterren b&b te zijn, maar dat kan ons nu niets schelen. Het weer buiten is bar en boos, de wind giert om het huis, maar wij zitten droog in onze kamer met ruime badkamer, met gebruik van een keurige complete woonkeuken incl. gevulde koelkast. We gaan op tijd slapen en hopen dat het morgenochtend beter weer is.

Onderweg naar Marloes Marloes Woonkeuken Slate Mill Lodge

Zondag 12 juli

Slate Mill Lodge We zijn al ruim op tijd klaar voor het ontbijt, dat we om half 8 afgesproken hebben. De regen is voorbij en de zon schijnt alweer, zodat we eerst een ommetje om het huis maken en zien dat het kleine riviertje hier aardag buiten zijn oevers getreden is. Dan doet David (de eigenaar) de deur open en we kunnen binnen komen voor het ontbijt. Een rijk gevulde dis; er zijn verschillende soorten sereals, yoghertjes, grapefruit, appelsap, mangojuice, melk, koffie, thee, verschillende soorten marmelade en bruine suiker. We konden aangeven hoe we de eieren wilden hebben en of we bacon met beans wilden. Herman wel dus, die zat te smullen van dit Engelse ontbijt! Om 10 voor acht werd het drukker en zijn wij opgestapt. Onze spullen hadden we al in de auto gedaan dus we konden direct vertrekken.

We gaan via Newgale langs de kust, waar het Pembrookshire Coastpath langs gaat, een bijzonder mooie omgeving. We lopen hier bij Abercastle een stuk langs het Pembrookshire Coastpath naar de cache 'Alfred Centenial Johnsen' die op een bijzonder mooi plekje ligt, zeker met dit zonnige weer! We lopen nog wat verder om van de omgeving te genieten alvorens terug te keren naar de auto.

Onderweg naar Newgale Newgale De baai bij Abercastle De baai bij Abercastle

De baai bij Abercastle De baai bij Abercastle De baai bij Abercastle De baai bij Abercastle

We rijden door naar Fishguard want we willen op tijd bij de boot zijn. Om half elf komen we daar aan, in de haven van Fishguard (eigenlijk heet het haventje Goodwick), en even later kunnen we inschepen. Om 11.30 uur zouden we vanuit Fishguard vertrekken en varen we met de snelboot (Seacat) van de Stenaline in 2 uur naar Rosslare in Ierland, waar we om 13.30 uur aankomen. Deze overtocht was als enige voordeliger te boeken via Directferries.
Om kwart over elf zitten we al in het restaurant van de boot en nemen wat te eten zodat, als we over twee uur in Ierland aankomen, we direct verder kunnen en niet eerst hoeven te gaan eten. De overtocht met de Seacat bevalt Herman uitstekent, maar doordat de boot nogal veel deint en beste klappen op het water maakt, zijn er veel gasten ziek en ook Eugeni voelt zich niet lekker en kiest ervoor om buiten aan dek te blijven, om daar vervolgens languit op het dek te gaan liggen slapen (je doet rare dingen als je zeeziek bent). Om half twee komen we dan éindelijk aan (zo voelde het voor Eugeni wel) en kunnen we weer op pad.

Fishguard/Goodwick Naar open zee Volle vaart Zeeziek

Onze TomTom blijkt alleen de grote wegen te kennen in Ierland dus het cachen wordt ook wat lastiger, maar we komen er wel ook al duurt het soms wat langer. We vinden onze eerste cache in Ierland bij de ruïne van een Rathmacknee Castle, een bijzonder plekje.
Vervolgens rijden we naar Wexford waar we in de buurt bij een monument en cache vinden van een puzzle die we thuis al opgelost hebben.
Daarna gaan we naar de cache met de naam'The Secret lake'. Een wandeling waarbij je onderweg inderdaad niet verwacht bij zo'n mooi meertje uit te zullen komen. Het is bijzonder mooi plekje, waar Herman´s aandacht getrokken werd door een slechtvalk. Na het vinden van de cache gaan we terug naar de auto omdat het zo langzamerhand tijd wordt om naar een camping uit te zien. In Wexford kunnen we het toch niet laten en nemen hier nog even de cache op de Vinegar Hill mee, een cache met een weids en mooi uitzicht op een historische plek (strijdtoneel in 1798).
Dan rijden we verder naar Rathdrum waar we nog een plekje vinden op camping 'Hidden Valley Camping Park'. Het is een behoorlijk volle camping waar de barbecue´s al weer flink roken, de camping is verder wel schoon. We betalen hier € 20,- excl. douche.

Ook dit is Ierland, palmbomen Rathmacknee Castle Vinegar Hill Vinegar Hill

The Secret lake The Secret lake The Secret lake Hidden Valley Camping Park

Maandag 13 juli

Wandelroute We kunnen vanmorgen in een waterig zonnetje ontbijten, waarna we om kwart voor acht vertrekken we van de camping. We willen hier nog een nacht blijven maar de receptie is nog niet open, dus betalen doen we vanavond wel. We rijden richting Glendanough om daar in de buurt een cache te doen (Wicklow Gold). Het is een mooie omgeving dat ons wel een beetje aan Noorwegen doet denken, alleen zijn de bergen daar hoger. We maken de mooie wandeling naar de cache en zien onderweg veel vogels (o.a. roodborsttapuiten en leeuwerikken). Als we net terug zijn bij de auto begint het weer te regen!
We rijden door de Wicklow Mountains naar de volgende cache die hier in de buurt ligt (Kevin and the Blackbird). We hebben geluk, het is net weer even droog. We vinden de cache en bekijken de bijzondere bomen die hier staan. Daarna snel terug naar de auto om te schuilen voor de volgende bui.

Wicklow Mountains Wicklow Mountains Wicklow Mountains  Ons wandelpad Ons wandelpad

Hierna vervolgen we onze weg richting Dublin en doen onderweg onze boodschappen. We hebben in/bij Dublin ook een cache die we doen willen (Hands On), deze cache brengt ons naar een voormalige gasfabriek die is omgebouwd tot appartementencomplex. We hebben de puzzel van deze cache thuis al opgelost en na e-mailcontact te hebben gehad met de cache-eigenaar hebben we nog een paar tips gekregen voor mooie caches in de buurt. We parkeren de auto in een parkeergarage en ga op weg naar de cache Iveagh Castle die zou moeten liggen in het mooie park St. Stephens Green. Een mooi en druk bezocht park waar we veel tijd doorbrengen maar niet op de juiste locatie uitkomen, geen cache hier voor ons dus. Het begint weer te regenen en we gaan het shopping centre in. Het wordt ook tijd om te eten en op de bovenste verdieping van Stepens Green Shopping centre gaan we eten met utizicht op het park.

Voormalige gasfabriek Voormalige gasfabriek Voormalige gasfabriek

We hebben geen zin om verder in Dublin rond te lopen dus we rijden de stad weer uit en vinden op de terugweg nog een cache bij een kerkje en de mooie brug over de Avonmore rivier, een mooi schilderachtig plekje. Dan vinden we het tijd om terug te gaan naar de camping.

Brug over de Avonmore rivier Clara Vale Church Brug over de Avonmore rivier

Dinsdag 14 juli

Om kwart voor acht vertrekken we weer van deze camping om door de Wicklow Mountains naar het noorden te rijden. We kijken eerst nog even bij 'The Meeting Waters' , een mooi plekje waar 2 rivieren samen komen. Daarna rijden we via binnen- en omwegen naar Naas. Hier volgen we de Historic Town Naas, een mooie route langs o.a. een kanaaltje met oude sluizen en bruggen. We doen hier een paar van de vele caches die hier liggen; Abbey Bridge, Ruhrgebiet meets Naas, Jigginstown en Waterbridge . Voor deze laatste kwamen we uit bij het 'Leinster Aqueduct', een leuk plekje. We vervolgen onze weg richting Innfield, waar we, hoe kan het ook anders, een cache willen doen (Picknick in Innfield, waarvan we de puzzel thuis al opgelost hebben). We maken hiervoor een mooie wandeling langs een mooi kanaaltje.
Na deze vondst vervolgen we onze weg naar Grangewilliam voorbij Maynooth, waar we ook een vooraf opgeloste puzzelcache vinden bij een heel oud begraafplaatsje (The Circle). Inmiddels in het half vijf en besluiten we een camping te zoeken. De dichtstbijzijnde blijkt camping Camac Village te zijn ten westen van Dublin, een oude bekende. Op deze camping stonden we in 1998 ook toen Eugeni 's nachts ziek werd en buikgriep had. We hopen het beste voor vannacht en morgen natuurlijk! We twijfelen nog of we morgen Dublin nog ingaan of niet.

Leinster Aquaduct Leinster Aquaduct Oud sluisje in kanaal bij Naas Oud sluisje in kanaal bij Naas

Brug bij Jigginstown Jigginstown Wandeling bij Innfield Camping Camac Village

Woensdag 15 juli

Dunhaughin Vanmorgen bij het opstaan dikke mist, maar even later toch weer lekker in de zon kunnen ontbijten. We vertrekken en gaan toch niet Dublin in, we hebben niet zoveel zin om weer in die drukte te lopen. We willen naar een omgeving waar het wat rustiger is. We hebben nog wel een aantal geocaches hier in de buurt die we doen willen dus daar gaan we eerst op af. We rijden door naar het dorpje Dunhaughin en vinden daar een cache bij een oud tot ruïne verworden kerkje.
Hierna zoeken we nog een paar caches allemaal van 'Windsocker' maar die vinden we geen van allen of ze liggen op een plek waar we niet zoeken willen. We hebben onderweg al brood gekocht maar als we om half één bij de cache 'Man o'war', tussen Naul en Balbriggan, aankomen blijkt daar een pub te zijn met dezelfde naam. We laten de broodjes in de auto voor vanavond en gaan nu lekker eten in de pub. Tijdens het eten hebben we de berekening gedaan voor de cache en na het eten gaan we op zoek, maar we vinden hem niet.

Pub 'Man o'war' Pub 'Man o'war' Pub 'Man o'war' Pub 'Man o'war'

Hierna willen we naar het noorden maar we gaan onderweg nog eerst nog in Balbriggan (aan zee) kijken en gaan dan nog even naar een mooie kasteelruïne Castle Roche bij Edenkil/Dundalk om een cache (Old Walls) te zoeken.

Castle Roche Castle Roche Castle Roche Castle Roche

We wilden naar een camping in de buurt van Newcastle, maar komen uiteindelijk uit op de camping in Gosford Forrest Park bij Markethill, ten westen van Armagh. Het is meer een erg ruime Staatsbosbeheer camping. Het is een erg mooi bos/park waar we 's avond nog wandelen willen.
Na het eten kijken we even op de computer in Gsak of er nog caches in de buurt liggen, blijken er 7 in het park te liggen, waarvan eentje zelfs op maar 100 meter afstand van de tent! Het wordt een erg lange avondwandeling waarbij we het hele park doorkruisen en alle 7 caches vinden, net voor het echt donker is. Om half 11 zijn we terug bij de tent en moe van al die kilometers lopen gaan we direct maar de tent in. Liggend in onze slaapzak loggen we nog even de 7 caches in het speciaal voor geocachen bestemde computerprogramma Gsak en gaan dan slapen.

camping in Gosford Forest Park Gosford Forest Park Gosford Forest Park Gosford Forest Park

Donderdag 16 juli

Wandeling bij Coolnahacann Fort' We hebben lang geslapen en komen maar moeizaam op gang. Doordat we gisteravond nog zo laat en lang gelopen hebben zijn we vanmorgen laat op pad. Als eerste rijden we naar de Letterboxcache 'Coolnahacann Fort'. Een mooie wandeling door een bosgebied waar vroeger een ringfort gestaan heeft.
Vervolgens rijden we naar Newcastle om daar nog een cache te doen waarvan we de puzzel thuis al opgelost hebben. Hij blijkt bij een parkeerplaats langs de kustweg te liggen. Hier zitten net mensen te eten die ons vertellen dat er verderop een grotere parkeerplaats met toiletten is. Maar wij willen hier de cache zoeken en doen dat ook.
Als we hem gevonden hebben vertellen we het Noord-Ierse echtpaar wat we aan het doen zijn en laten hen de cache zien. Ze vinden het erg interressant en we praten nog een tijdje met ze over geocaching en andere dingen.
Na een tijdje nemen we afscheid en gaan we ieder een andere kant op.
Wij gaan verder langs de kustweg om een eind verder de Mourne Mountains in te gaan. Een mooie weg vanaf Restrevor naar Hilltown. In Hilltown halen we even broodjes en rijden door naar de Spelga Dam. Een mooie weg en bij de Spelga dam is een parkeerplaats waar Eugeni, voor het eerst in lange tijd een softijsje koopt (lékker!) en tevens genieten we hier van het uitzichtpunt. We rijden door naar een volgende parkeerplaats en moeten daar voor de cache de berg/heuvel oplopen naar een uitzichtpunt. Het was het zweten weer waard, we hebben er een prachtig uitzicht over de vallei en zien er in de verte ook de zee liggen.
Verder richting Killyleagh maar eerst gaan we bij Downpatrick nog naar de kathedraal voor een cache. Deze cache brengt ons van de kathedraal naar een mooi uitzichtpunt weer zo'n verrassend plekje waar we uitkomen en de cache vinden. Dan is het alweer tijd om een camping te zoeken en dat wordt camping 'Delamont Country Park' bij het geliijknamige park. Er is nog een plek en 's avonds laten we hier ook maar eens de was draaien, we betaalden 16,34 Eng. ponden en voor het gebruik van de wasmachine 2 pond, de droger kostte 0,50 Eng. P.

Spelga Dam Uitzicht op Spelga Dam Uitzicht over vallei Delamont Country Park

Vrijdag 17 juli

Toen we wakker werden hoorden we het zachtjes regen, even later werd het gelukkig droog en tijdens het ontbijt scheen de zon alweer! Onze was wappert mooi droog in de zon en rond 9 uur vertrekken we van de camping. We gaan niet ver hier vandaan de cache 'there be no snakes here' zoeken. Het is een wandeling/klim naar een uitzichtpunt met bovenop een standbeeld van St. Patrick met inderdaad een prachtig uitzicht rondom.

St. Patrick St. Patrick Uitzicht vanaf St. Patrick

We rijden verder naar Glasswater Wood, dit is een nog jong bos waar we een wandeling doorheen maken om de gelijknamige cache te vinden. Hierna vervolgen we onze weg naar iets wat ouder is, een oude kerkruïne met een even oude begraafplaats. Een erg mooi plekje waar de cache 'Tullynakill church'verborgen ligt. We rijden verder naar het noorden en gaan onder Belfast bij een Sainsbury's boodschappen doen en een hapje eten, dan scheelt vanavond weer! Daarna rijden we door naar het noorden van Belfast en bezoeken daar het Hazelbank Park voor 2. Een mooi park, gelegen langs de kust, waar we een tijd rondwandelen. Het wordt al weer later en we gaan verder richting Larne, waarbij we onderweg nog even afslaan naar het Loughmourne stuwmeer (cache Old School). Daarna rijden we naar Larne om een camping te zoeken. Er zijn hier niet veel campings en we weten dat er in Larne een is. Nadien zien we dat er een paar kilometer verderop nog een camping is in een country park, maar we staan goed op Curcan Camping en hebben weer keurig schoon sanitair en dat voor slecht 10 Pond (douche 0,50/10 min). We hebben ons geïnstalleerd en als we ook gegeten hebben gaan we nog even op pad voor een paar caches in de buurt. We wandelen door een mooi park langs de kust in het centrum van Larne en kijken nog bij een minuscule kasteelruïne bij de haven. Op de terugweg sprong er een vrouw bijna voor de auto, maar die bleek het op Herman voorzien te hebben om wat bij te verdienen, dat feest ging dus niet door.

Tullynakill church Tullynakill church Tullynakill church

Hazelbank Park Hazelbank Park Curcan Camping

Lees verder bij week 2

Week 1                 Week 2                 Week 3                 Week 4                 Home / andere reizen

Het Artiestenpad' in het Vlaams natuurreservaat Duinzoom Oosthoek Het Artiestenpad' in het Vlaams natuurreservaat Duinzoom Oosthoek Wandelroute  Klik hier voor een grote foto